خانه بهداشت مزینان

وبلاگی در خصوص معرفی فعالیتهای خانه های بهداشت و مدیریت بیماریها

وبلاگی در خصوص معرفی فعالیتهای خانه های بهداشت و مدیریت بیماریها

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است



بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک مبارک

روز اول شهریورماه ، به پاس بزرگداشت ابوعلی سینا ستاره پرفروغ عرصه طب در ایران ، روز پزشک نامیده شده است.

در دنیای امروز کمتر ملتی است که به مفاخر گذشته خود توجه نکند زیرا یکی از علایم حیات و زنده بودن ملت ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفی، علمی، فرهنگی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و ملی آن هاست که این گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سیر زمان و وقوع حوادث نا گوار با هزاران خون دل برای اینده گان خود به میراث گذ اشته‏اند که باید آن را گرامی و عزیز داشت و بارور ساخت.

شیخ الرئیس نواسه علی سینا، ‌معروف به ابن سینا . به قولی در ماه صفر سال 370 هجری قمری(مطا بق 980 میلادی ) از پدر بلخی ایی بنام عبدالله ( از سبب وزیر مالیه بودن در زمان سلطنت نوح بن منصور به بخارا مرکز ماورالنهر و خراسان انزمان انتقال نموده بود) و مادر بخارایی بنام ستاره در قریه خورمیثن(قریه ای میان بلخ و بخارا)طفلی چشم به جهان گشود .که نامش را حسین گذاشتند .

ابن سینا در زمینه های مختلف علمی اقداماتی ارزنده به عمل آورده است . او اقلیدس را ترجمه کرد . رصدهای نجومی را به عمل درآورد و در زمینه حرکت ، نیرو ، فضای بی هوا ( خلا ) ، نور ، حرارت تحقیقات ابتکاری داشت . رساله وی درباره معادن و مواد معدنی تا قرن سیزدهم در اروپا مهمترین مرجع علم زمین شناسی بود ....

                    آبله ، وبا ، مخملک                                    جوش و کهیر و کورک                

                    جذام و گال و برفک                                     قند و فشار و سرخک

                    الهی نگیری خوشگلک                                روز پزشک مبارک


فرصتی دست داد تا به بهانه روز پزشک تقدیر و تشکر داشته باشیم از طرف اهالی شهید پرور مزینان از تمامی پزشکانی که در سالهای گذشته به مزینان آمده و مزینانیها چند صباحی در خدمت این عزیزان بودند .

و به این بهانه از مسئولین و دست اندرکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن و نیز معاونت بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تشکر و قدر دانی نموده و موفقیت روز افزون عزیزان و توفیق خدمت رسانی بیشتر را از درگاه خداوند منان برای این عزیزان خواستاریم .


خانه بهداشت مزینان این روز را به همه پزشکانی که در حال حاضر در مزینان مشغول خدمت هستند خانم دکتر قربانی و آقای دکتر مؤید ، پزشکان مرکز داورزن خانها دکتر صادقی ، دکتر خداپرست ، دکتر دهقان و خانم دکتر صادقی دندان پزشک و نیز دیگر پزشکانی که در شهرستان داورزن مشغول خدمت هستند و تمام پزشکان محترم در سراسر کشور عزیزمان تبریک عرض می نماید و آرزوی توفیق و سلامتی برای ایشان دارد .

۰ لطفا اینجا نظر بدهید موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۳
مهدی تاج مزینانی

قریب به دو تن ماده غذایی که چند روز قبل از شرکت تعاونی روستایی مزینان کشف و ضبط شده بود ، صبح امروز معدوم گردید .

به گزارش خانه بهداشت مزینان ؛ بعد از دستور مهندس خسروجردی ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن و پیگیریهای مهندس شهر آبادی مسئول بهداشت محیط شبکه ، حکم مرجع قضایی در خصوص مواد غذایی کشف شده توسط بهورز مزینان از شرکت تعاونی مزینان ، صادر و اجرا گردید .

اجناس ذکر شده در هنگام جابجایی از انبار سابق شرکت تعاونی توسط بهورز مزینان شناسایی و پس از ممانعت از جابجایی و ضبط ، اجناس به انبار مواد غذایی انتقال یافت .

امروز و پس از آنکه اداره دام پزشکی نیز در جوابیه ای به شبکه بهداشت و درمان مصرف دامی مواد را ممنوع اعلام کرده بود ، با حضور علیپور نماینده مقام قضایی شهرستان داورزن و مهندس شهر آبادی و بهورز مزینان ، اجناس سوزانده شده و در محل مناسب دفن گردید .



برای دیدن تصاویر با کیفیت بهتر بر روی تصاویر کلیک کنید


     


       

۱ لطفا اینجا نظر بدهید موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۲
مهدی تاج مزینانی


مهدی آزاده از طرف شورای اسلامی و دهیاری و نیز اهالی مزینان از مهندس خسروجردی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن تشکر و قدردانی کرد .

به گزارش خانه بهداشت مزینان ؛ پیگیریهای مستمر مهندس خسروجردی ریاست و مهندس نظر زاده معاونت شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن در خصوص ساختمان در حال ساخت مرکز بهداشتی درمانی و نیز استقرار پزشک دائمی در مزینان ، شورای اسلامی مزینان را بر آن داشت در گفتگو با خانه بهداشت مزینان از زحمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن تشکر و قدر دانی نماید .

آزاده در این گفتگو افزود : اهالی مزینان با لمس پیشرفت مراحل ساخت مرکز بهداشتی درمانی مزینان امیدوارند این مرکز هر چه زودتر به بهره برداری نهایی رسیده و پزشک به مانند سابق در مزینان به صورت شبانه روزی فعالیت نماید .

آزاده اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه پزشک فعلی مزینان تا یک ماه آینده مزینان را ترک خواهد گفت و ایام آخر تابستان مزینانیهای مقیم دیگر نقاط کشور عزیزمان به مزینان باز می گردند و مزینان در این ایام روزهای شلوغ خود را سپری خواهد کرد ، شبکه بهداشت و درمان داورزن پزشک جانشین را هر چه زودتر معرفی نماید .

وی در ادامه عنوان کرد : در راستای به ثمر نشستن این هدف شورای اسلامی و دهیاری مزینان نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهند ورزید .

مهندس دشتی نیز که در اجرای پروژه ساختمان مرکز بهداشتی درمانی مزینان از ابتدا نقش پر رنگ و ملموسی عهده دار بوده و نظارت بر اجرای طرح را نیز بر عهده دارد ، صبح امروز به همراه مهندس نظر زاده از اسکلت بندی ساختمان بازدید کردند .









۴ لطفا اینجا نظر بدهید موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۲۱
مهدی تاج مزینانی

تغذیه با شیر مادر ،یک عمرسلامتی

10 لغایت 16مرداد بعنوان هفته جهانی شیر مادر نامگذاری شده است .

به گزارش خانه بهداشت مزینان و به نقل از سایت علوم پزشکی مشهد ؛ مدیرسلامت جمعیت،خانواده ومدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اعلام این خبر ، اظهارداشت: این مناسبت فرصتی دوباره جهت پرداختن به امر ترویج تغذیه با شیرمادر در راستای پرورش صحیح جسم ، روح وارتقاء‌ سلامت کودکان و آینده سازان جامعه می باشد.

دکتر محمد احمدیان در ادامه افزود : تغذیه با شیرمادر ابتدایی ترین جلوه پاسخگویی طبیعت به رفع نیازهای بشری است و با نگاهی بر شعار جهانی این هفته با عنوان " تغذیه با شیرمادر ، یک عمر سلامتی" که جامعیت موضوع مذکور را تاکید می نماید نیاز است تمامی ادارات و سازمانها بعنوان جایگاههای ارتباطی با آحاد مردم که می توانند نقش و رسالت خود را در نهادینه شدن این مهم ایفا نمایند.
۰ لطفا اینجا نظر بدهید موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۰۹
مهدی تاج مزینانی

بازدید مهندس نظر زاده و مهندس شهرآبادی از مرکز درحال ساخت مزینان

 

 

 

 

 

 

 

۱ لطفا اینجا نظر بدهید موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۵۶
مهدی تاج مزینانی

http://www.guilan.ac.ir/users_files/news/1115khon.jpg
نهم مرداد ماه امسال مصادف است با روز جهانی اهدای خون :
در مرداد سال 1353 شمسی سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی ، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد.

از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس این سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است. جمع آوری خون از داوطلبانِ اهدا، و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومین، ایجاد پایگاه در بیمارستان ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها و ..... از جمله کارهای سازمان انتقال خون ایران می باشد. طبق گفته کارشناسان، هر فرد بالغ (بین 17 تا 65 سال) با وزن متوسط پنجاه کیلوگرم، حدود پنج و نیم تا شش لیتر خون دارد و با اهدای 250 سی سی تا 450 سی سی از خون خود، نه تنها سلامتی خود را به مخاطره نمی اندازد، بلکه ضمن کمک به سلامتی خود، نجات بخش زندگی دیگری نیز خواهد شد. اهدای خون همچنین می تواند در کشف بیماریهای نهفته در اهدا کنندگان کاملاً مؤثر باشد. هر فرد سالم می تواند در هر سال تا چهار بار با فاصله هشت هفته (دو ماه) خون اهدا کند.

گروه های خونی:
گروه های خونی را براساس ساختمان شیمیایی موجود در سطح گلبول های قرمز به چهار گروه A,B,AB,O تقسیم کرده اند. بدین ترتیب هر گروه خونی مختصاتی دارد و نباید به انسانی دیگر با گروه خونی نامتجانس تزریق شود، اما گروه O را به علت ساختمان خاص گلبول های آن که نه ضد A و نه ضدB  هستند می توان به تمام گروه های چهارگانه تزریق کرد و از این رو گروه O را اصطلاحاً گروه دهنده همگانی می نامند.

۰ لطفا اینجا نظر بدهید موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۱۴
مهدی تاج مزینانی

در شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان طی مراسمی در مسجد جامع مزینان ، دهیار جدید مزینان معرفی شد .

 به گزارش خانه بهداشت مزینان و به نقل از شورای اسلامی مزینان ؛ رضا مزینانی ، دارای مدرک لیسانس عمران طی حکمی از سوی بخشداری مرکزی شهرستان داورزن به عنوان دهیار جدید مزینان معرفی و از امروز همشهریان عزیز می توانند جهت امور جاریه به ایشان مراجعه نمایند .

از چندی قبل به واسطه ی قانون جدید ، دهیار می بایست مدرک بالای دیپلم داشته و فاقد شغل دوم باشد ، که این امر باعث شد سید عبد اله جلالی که به تازگی و به مدت چند ماه بود در سمت دهیاری فعالیت می کرد استعفا داده و بعد از گذشت مدتی دهیار جدید معرفی شود .

خانه بهداشت مزینان نیز ضمن تبریک به این عزیز و آرزوی توفیق خدمت خالصانه ، امیدوار است دهیار جدید نیز به مانند دیگر عزیزان رویکرد مردمی داشته و به بحث بهداشت نیز اهمیت ویژه بدهد .

در شب معرفی دهیار جدید که متن حکم توسط مهدی آزاده ، ریاست شورای اسلامی مزینان قرائت و به دست حجت الاسلام معلمی فر تقدیم دهیار گردید ، از زحمات دهیاران قبلی به خصوص سید عبد اله جلالی تقدیر و تشکر به عمل آمد .

در پایان مهدی آزاده طی گزارشی عملکرد چند وقته شورای اسلامی را به سمع و نظر اهالی رسانده و از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه کاستی مراتب را مستقیما به شورای اسلامی و یا دهیاری اطلاع تا در اسرع وقت پیگیری لازم به عمل آید .

عکس از مهدی آزاده

۰ لطفا اینجا نظر بدهید موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۵۵
مهدی تاج مزینانی

 

راهپیمایی روز قدس در شهرستان داورزن با حضور مردم خداجو از اقصا نقاط شهرستان برگزار شد .

به گزارش خانه بهداشت مزینان ؛ کادر شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن به همراه  مراکز و خانه های بهداشت تحت پوشش نیز هم نوا و همگام با سایر اقشار و ادارات در این راهپیمایی حضور داشتند .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان در گفتگو با مدیر وبلاگ خانه بهداشت مزینان ، هدف از شرکت در راهپیمایی روز قدس را حمایت از آرمانهای ملت مظلوم فلسطین و مردم بی دفاع غزه بیان کرد .

مهندس خسروجردی خاطر نشان کرد : امروز مردم شهرستان داورزن با حضور در راهپیمایی روز قدس پیام انزجار خود را از اقدامات خشن و غیر انسانی رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان رساندند.

وی در ادامه افزود : شبکه بهداشت و درمان  شهرستان داورزن نیز بر خود لازم دانسته همراه با مردم و سایر ادارات در این عظم عظیم ملی شرکت کند .

مهندس نظرزاده معاون شبکه بهداشت و درمان نیز که امروز همراه مردم و راهپیمایان روزه دار بود ، از حضور مردم همیشه در صحنه منطقه و شهرستان داورزن تشکر و اظهار امیدواری کرد ملت مظلوم فلسطین و مردم بی دفاع غزه هر چه زودتر به حق غصب شده شان رسیده و در جنگ علیه رژیم اشغالگر به یاری خداوند پیروز گردند .

برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب بروید ، یا اینجا را کلیک کنید

۰ لطفا اینجا نظر بدهید موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۵
مهدی تاج مزینانی