خانه بهداشت مزینان

وبلاگی در خصوص معرفی فعالیتهای خانه های بهداشت و مدیریت بیماریها

وبلاگی در خصوص معرفی فعالیتهای خانه های بهداشت و مدیریت بیماریها

طبقه بندی موضوعی

روز پزشک مبارک

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ق.ظ


بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک مبارک

روز اول شهریورماه ، به پاس بزرگداشت ابوعلی سینا ستاره پرفروغ عرصه طب در ایران ، روز پزشک نامیده شده است.

در دنیای امروز کمتر ملتی است که به مفاخر گذشته خود توجه نکند زیرا یکی از علایم حیات و زنده بودن ملت ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفی، علمی، فرهنگی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و ملی آن هاست که این گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سیر زمان و وقوع حوادث نا گوار با هزاران خون دل برای اینده گان خود به میراث گذ اشته‏اند که باید آن را گرامی و عزیز داشت و بارور ساخت.

شیخ الرئیس نواسه علی سینا، ‌معروف به ابن سینا . به قولی در ماه صفر سال 370 هجری قمری(مطا بق 980 میلادی ) از پدر بلخی ایی بنام عبدالله ( از سبب وزیر مالیه بودن در زمان سلطنت نوح بن منصور به بخارا مرکز ماورالنهر و خراسان انزمان انتقال نموده بود) و مادر بخارایی بنام ستاره در قریه خورمیثن(قریه ای میان بلخ و بخارا)طفلی چشم به جهان گشود .که نامش را حسین گذاشتند .

ابن سینا در زمینه های مختلف علمی اقداماتی ارزنده به عمل آورده است . او اقلیدس را ترجمه کرد . رصدهای نجومی را به عمل درآورد و در زمینه حرکت ، نیرو ، فضای بی هوا ( خلا ) ، نور ، حرارت تحقیقات ابتکاری داشت . رساله وی درباره معادن و مواد معدنی تا قرن سیزدهم در اروپا مهمترین مرجع علم زمین شناسی بود ....

                    آبله ، وبا ، مخملک                                    جوش و کهیر و کورک                

                    جذام و گال و برفک                                     قند و فشار و سرخک

                    الهی نگیری خوشگلک                                روز پزشک مبارک


فرصتی دست داد تا به بهانه روز پزشک تقدیر و تشکر داشته باشیم از طرف اهالی شهید پرور مزینان از تمامی پزشکانی که در سالهای گذشته به مزینان آمده و مزینانیها چند صباحی در خدمت این عزیزان بودند .

و به این بهانه از مسئولین و دست اندرکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن و نیز معاونت بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تشکر و قدر دانی نموده و موفقیت روز افزون عزیزان و توفیق خدمت رسانی بیشتر را از درگاه خداوند منان برای این عزیزان خواستاریم .


خانه بهداشت مزینان این روز را به همه پزشکانی که در حال حاضر در مزینان مشغول خدمت هستند خانم دکتر قربانی و آقای دکتر مؤید ، پزشکان مرکز داورزن خانها دکتر صادقی ، دکتر خداپرست ، دکتر دهقان و خانم دکتر صادقی دندان پزشک و نیز دیگر پزشکانی که در شهرستان داورزن مشغول خدمت هستند و تمام پزشکان محترم در سراسر کشور عزیزمان تبریک عرض می نماید و آرزوی توفیق و سلامتی برای ایشان دارد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۳۱
مهدی تاج مزینانی

روز پزشک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی